هیئت رهروان بصیر حسینی آبینه
اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ‏ خدایا باش براى ولى خود الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَیْهِ وَعَلى‏ ابآئِهِ، فى‏ حضرت حجت فرزند امام حسن عسكرى درودهاى تو بر او و بر پدرانش باد در هذِهِ السَّاعَةِ، وَفى‏ كُلِّ ساعَةٍ، وَلِیّاً وَحافِظاً، وَقآئِداً وَناصِراً، وَدَلیلاً این ساعت و در هر ساعت یار و مددكار و نگهبان و رهبر و یاور و راهنما وَعَیْناً، حَتّى‏ تُسْكِنَهُ اَرْضَكَ طَوْعاً، وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً و دیده‏ بان تا او را از روى میل و رغبت مردم در روى زمین سكونت دهى و بهره‏ مندش سازى زمانى دراز
 
 

دارچین به علت داشتن اسانس و تانن، محرك و قابض و هضم كننده غذاست و جریان خون را افزایش می‌دهد و برای رفع سوءهاضمه و نفخ مفید است. به نقل از خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان: دارچین به عنوان رمز جوانی یاد شده است و مصرف روزانه آن برای سلامت انسان بسیار اهمیت داردو همچنین مصرف آن موجب افزایش قوای بدن می‌شود، كلیه‌ها را گرم ضعف كمر و پاها را از بین می‌برد و برای درمان كم‌خونی مفید است. دارچین موجب آرامش بدن می‌شود دارچین به علت داشتن تانن در رفع اسهال، ضعف عمومی بدن و انعقاد خون نیز مفید است و مانند گرد و تنتور به صورت دارو به كار می‌رود. ضد درد و آنتی‌اكسیدان است دارچین گیاهی است كه در ایران وجود ندارد و بیشتر از كشورهای شرق آسیا وارد می‌شود. پوسته‌های این درخت دارای اسانس زیادی است و بهترین پوسته دارچین پوست درختان یك تا 6 ساله است و اگر سن درخت بیشتر از 6 سال باشد، اسانس گیاه كاهش پیدا می‌كند. بهتر است پوست دارچین تا زمان مصرف، پودر نشود به دلیل اینكه اسانس آن از بین می‌رود همچنین بهتر است پودر دارچین در ظروف شیشه‌ای رنگی نگهداری شود. بدترین ظروف برای نگهداری ادویه‌ها ظروف پلاستیكی است كه موجب تبخیر اسانس ادویه می‌شود.

 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 15 مهر 1392برچسب:, :: 12:49 :: توسط : گل یاس


سردرد می تواند علل مختلفی داشته باشد اما مهمترین دلیل آن شیوه زندگی است که با رعایت نکاتی ساده می توان از آن جلوگیری کرد. توصیه های امام رضا (ع) در این زمینه جالب است.

  امام رضا (ع) برای پیشگیری از ابتلا به سردرد راههای مختلفی را ارائه کرده اند. یکی از آنها مصرف گیاه کاسنی است. در این زمینه امام رضا (ع) می فرماید: کاسنی شفای هزار درد است و در آدمی دردی نیست جز اینکه کاسنی همه آن را از ریشه از بین می برد. روزی امام علیه السلام برای یکی از خدمتکارانش که مبتلا به تب و سردرد شد کاسنی خواست فرمود آن را آرد کنید سپس آن را روی آتش گذاشت و روغنی به آن اضافه کرد و ضمادی درست کرد و بعد آن را بر سرش گذاشت و بعد فرمود این یعنی (کاسنی و روغن بنفشه )تب را از بین می برد . برای سردرد مفید است و آن را از بین می برد.

امام رضا علیه السلام همچنین برای رهایی از سردرد فرمودند : ماهی تازه را فراموش نکنید. هر کس از درد شقیقه و شکم درد می ترسد نباید در زمستان و تابستان خوردن ماهی تازه را به تاخیر اندازد.



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 14 شهريور 1392برچسب:امامزاده سید ابراهیم,باخرز,آبنیه, :: 22:35 :: توسط : گل یاس

 

 




راه حل چاق کردن سریع صورت
چند راه حل ساده برای چاق کردن صورت شمایی که از لاغری رنج می بری!



۱- نشاسته موجود در سیب زمینی سرخ شده یا آب پز باعث چاقی موضعی صورت می گردد. در حالیکه نشانسته مواد غذایی دیگر مانند ماکارونی کل اندام را چاق می کند.



۲- نوشیدن زیاد آب، آب میوه و سایر مایعات بهترین و کم هزینه ترین راه برای لطافت پوست و چاقی موضعی صورت است.



۳- شیره ی خرما و شیره انگور برای چاقی موضعی صورت موثر است.



۴- تحرک و ورزش کردن به خصوص ورزش های هوازی به داشتن صورت شاداب، شفاف و چاق کمک می کند.



۵- نوشیدن آب هویج به همراه نارگیل و شکر صبح ها بنوشید.



۶- از خوردن کلم، کاهو، خیار و گوجه فرنگی غافل نشوید.


ارسال شده در تاریخ : جمعه 13 دی 1392برچسب:امامزاده سید ابراهیم,باخرزآبینه, :: 21:32 :: توسط : گل یاس


هنگامی که از چشمانتان زیاد استفاده می‌کنید، خسته می‌شوند. بنابراین جای تعجبی نیست که هنگامی که برای ساعت‌های طولانی به صفحه نمایش رایانه خیره می‌مانید، دچار سوزش و درد چشم شوید. به گفته پزشکان مایو کلینیک، «با وجودی که خستگی چشم آزاردهنده است اما معمولا مشکل حادی نیست و پس از استراحت دادن به چشم‌ها برطرف می‌گردد.»


زندگی آنلاین می‎نویسد: هنگامی که پشت رایانه نشسته‌اید و روی صفحه ‌کلید تایپ می‌کنید، فقط انگشتان و چشمان شما کار نمی‌کنند بلکه تمام اندام‌های بدن شما در حال فعالیت هستند. اما متأسفانه، علیرغم این واقعیت، این کار شما ورزش محسوب نمی‌شود.

علایم بالینی اعتیاد به اینترنت

گسترش روزافزون خدمات اینترنت و زمان زیادی که افراد به طور روزانه در فضای مجازی می‌گذرانند، مشکلات و بیماری‌های متعدد جسمی و روانی به همراه داشته است که در زیر به معرفی ده نمونه از شایع‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

10. خستگی چشم

هنگامی که از چشمانتان زیاد استفاده می‌کنید، خسته می‌شوند. بنابراین جای تعجبی نیست که هنگامی که برای ساعت‌های طولانی به صفحه نمایش رایانه خیره می‌مانید، دچار سوزش و درد چشم شوید. به گفته پزشکان مایو کلینیک، «با وجودی که خستگی چشم آزاردهنده است اما معمولا مشکل حادی نیست و پس از استراحت دادن به چشم‌ها برطرف می‌گردد.»

9. اضطراب سلامتی/ فاجعه‌سازی از درد

بعضی افراد مایلند علائم درد در بدنشان را به طور مبالغه‌آمیزی تفسیر کنند. روان‌شناسان به این تمایل، «فاجعه‌سازی از درد» می‌گویند. یعنی تمایل به در نظر گرفتن بدترین احتمالات به هنگام حس درد. منظور از اضطراب سلامتی نیز این است که فرد حس کند مشکل جدی سلامتی دارد و این اضطراب با نتایج طبیعی آزمایش‌های پزشکی و اطمینان بخشی پزشک متخصص از بین نرود. اینترنت به دلیل وجود حجم زیاد اطلاعات نادرست، تأیید نشده و غیرعلمی و این باور در مردم که هرچه در اینترنت هست قابل اطمینان می‌باشد، می‌تواند باعث تشدید اختلال روانی «خود بیمار انگاری» گردد.


 


منبع : ایتنا



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 15 ارديبهشت 1392برچسب:بيماري هاي مجازي, :: 9:28 :: توسط : گل یاس

 
                                       
شواهد نشان داده در بعضی نژادها بیشتر از سایرین احتمال داشتن فشار خون پایین وجود دارد. نژادهای بومیان استرالیایی ، آفریقای شرقی ، بنگال و ایتالیایی و فلیپین همگی فشار خونشان پایینتر از اروپاییهاست. نکته مهم و مثبت در مورد داشتن فشار پایین این است که در میان مردمی که این وضع را دارند میزان مرگ و میر کمتر از کسانی است که فشار بالا دارند. علیرغم اینکه بعضیها بخصوص مردم آلمان ، فرانسه ، ایتالیا و اسپانیا ادعا دارند که فشار خون پایین چیز بدی است، بسیاری از شرکتهای بیمه کشورهای غربی روی این موضوع که افراد در سنین متوسط اگر فشار خون پایین داشته باشند و بیماری دیگری نباشد، سالمترین و طولانیترین طول عمر را خواهند داشت.
علایم شایع فشار خون بالا
بسیاری از افراد که دچار فشار خون بالا هستند، احساس بیماری ندارند و حال عمومی آنان خوب است. 15% افراد سن بالا دارای فشار خون هستند و خودشان خبر ندارند. در مواردی که فشار خون خیلی بالا می رود، سردرد و گاهی اوقات نیز تنگی نفس و خونریزی از بینی رخ می دهد. با این وجود تنها راه تشخیص فشار خون بالا ، اندازه گیری میزان آن است. علایم سردرد و سرگیجه ، خواب آلودگی ، گیجی ، کرختی و مور مور شدن در دستها و پاها ، سرفه خونی ؛ خونریزی از بینی و تنگی نفس شدید مربوط به بالا رفتن فشار خون بطور بحرانی هستند.
درمان فشارخون
بررسیهای تشخیصی ممکن است شامل آزمایش خون ، نوار قلب ، آنژیوگرافی (عکسبرداری از عروق با کمک تزریق ماده حاجب و تاباندن اشعه ایکس) و نیز سایر عکسبرداریها باشد.  
 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 28 فروردين 1392برچسب:فشار خون,پاسخ به پرسش هایی درباره ی فشار خون, :: 7:46 :: توسط : گل یاس

                                         

ویتامین دی یکی از ویتامین های لازم برای بدن و از ویتامین های محلول در چربی است ٬ که به رشد و استحکام استخوان ها از طریق کنترل تعادل کلسیم و فسفر کمک می کند.این ویتامین با ایجاد افزایش جذب فسفر و کلسیم از روده ها و کاهش دفع از کلیه به متابولیسم استخوان ها کمک می کند و همچنین از طریق ترجمه ژنهای هسته سلول به رشد سلول کمک می کند.
منبع اصلی دریافت این ویتامین بجز منابع گیاهی مثل غلات و حیوانی مثل ماهی ساردین و شیر ٬ نور آفتاب است. کمبود این ویتامین همچنین باعث پوکی استخوان در کهنسالی می گردد
1- ویتامین دی به بدن برای جذب کلسیم کمک می کند در کودکان کمبود ویتامین d باعث مشکلات استخوانی نظیر نرمی استخوان می شود.
2- سطوح پایین ویتامین دی می تواند اثرات فرا تری از استخوان شما را داشته باشد . مطالعات نشان می دهد کمبود ویتامین d ، خطرات بیماری های قلبی و خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می دهد. همچنین کمبود ویتامین d منجر به بروز آسم شدید می شود.
3- ویتامین d ، یک نوع ویتامین بسیار ضروری برای سلامت پوست است دریافت این ویتامین از طریق آفتاب باعث بروز سرطان می شود . چرا که اشعه ماورا بنفش که منجر به تحریک سلولها برای تولید ویتامین d می شود عامل اصلی ابتلا به سرطان پوست است . افرادی که پوست تیره تری دارند سخت تر ویتامین d را جذب می کنند.

 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 28 فروردين 1392برچسب:ویتامین d و اهمیت آن, :: 7:41 :: توسط : گل یاس

                                                 

پژوهشگران علوم پزشکی در کشور آلمان می گویند نتایج تحقیقات آنان نشان داده است که میوه ها و سبزی های سرشار از آنتی اکسیدان ها مانند اسفناج می تواند نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به آلزایمر داشته باشد.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، اسفناج گیاهی است سرشار از کلروفیل و پروتئین و کارش نه تنها کمک به عمل هاضمه و تحریک ترشحات معدی، کبدی، لوزالمعدی و غدد داخلی است بلکه مواد معدنی قابل توجهی نیز در بر دارد.

این گیاه دارای 
 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 11 فروردين 1392برچسب:آلزایمر,تاثیر گیاهان در پیشگیری از آلزایمر, :: 23:7 :: توسط : گل یاس

                                                     

حدود 60 تا 70 درصد بدن ما از آب تشکیل شده است. بیشتر خون، آب است و همینطور عضلات، ریه‌ها و مغز حاوی مقدار زیادی آب می‌باشند. بدن ما برای متعادل ساختن درجه حرارت بدن و برای انتقال مواد مغذی به اعضا، نیاز به آب دارد. آب موجب انتقال اکسیژن به سلول‌ها می‌شود. همچنین مواد اضافی را از بدن خارج می‌کند و نیز عملیات ساخت مفاصل و اعضا را بر عهده دارد.

آب بدن از چه منابعی تامین می‌شود؟ حدود 20 درصد از آب بدن ما از غذاها تامین می‌گردد. بقیه آب مورد نیاز از نوشیدنی‌های مختلف تامین می‌شود که عبارتد از : - یکی از بهترین نوشیدنی‌ها، آب می‌باشد. نوشابه و نوشیدنی‌های شیرین دارای مقدار زیادی کالری می‌باشند. - نوشابه های ورزشی حاوی املاح و عناصر مغذی می‌باشند و برای ورزش مفید هستند.
آب میوه‌ها و سبزیجات دارای ویتامین‌ها و املاح می‌باشد و مصرف آن‌ها آب و فیبر را به بدن می رساند .
نوشیدنی های دارای کافئین مانند چای و قهوه نیز دارای مقداری آب می‌باشند. ولی در صور ت مصرف بیش از حد با افزایش ادرار منجر به کم آبی بدن و یبوست می شوند .


به چه مقدار آب نیاز دارید؟
تحقیقات نشان داده که شما می‌توانید مقدار آب مورد نیاز خود را از طریق زیر بدست آورید:

 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 11 فروردين 1392برچسب:آب و سلامتی, :: 23:0 :: توسط : گل یاس

نایب رییس انجمن ارتقاء سلامت و بهبود تغذیه اعلام کرد : با وجود این که چاقی تجمع بیش از حد چربی در بدن می باشد ، ولی ترازو هایی که در حال حاضر استفاده می شوند قادر به نشان دادن آب و چربی بطور مجزا نمی باشند . بنا بر این به علت احتباس آب در بدن توسط نمک، با ورود بیش از حد نمک به بدن از طریق مواد غذایی ، آب در بدن محبوس شده و وزن را بالا می برد .

دکتر منصور ریسمانچیان افزود :بسیاری از افرادی که در حال کاهش وزن از طریق کاهش کالری مصرفی با رژیم های غذایی اصولی و افزایش کالری دفعی از طریق تحرک می باشند و کاهش وزن مطلوبی را تجربه نمی کنند ،از این نکته غاقلند که چربی دفع شده می تواند با آب جایگزین شده و یاس و نومیدی ، منجر به رها کردن تلاش های ایشان می گردد . از سوی دیگر طبق تحقیقات مشخص شده است که،دریافت زیاد نمک، اثرات مضری بر سلامتی دارد که شامل فشار خون ، سکته قلبی ، پوکی استخوان ، سرطان های گوارش و بیماری کلیوی می باشد.

وی ادامه داد : 
 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 11 فروردين 1392برچسب:رابطه,نمک و چاقی, :: 22:52 :: توسط : گل یاس

فست‌فود:

لازم نیست در مورد غذاهای آماده زیاد صحبت کنیم، چرا که بیشتر افراد در مورد مضرات آنها زیاد شنیده‌اند. تنها یک جمله کافی است. فست‌فود نخورید.

روغن‌های اشباع:

از خریدن و خوردن کلوچه‌ها، شیرینی‌ها، کراکرها، فست‌فود و یا هر غذایی که با روغن‌های اشباع تهیه شده خودداری کنید تا هم جلوی بیماری قلبی را بگیرید، هم جلوی پیری را.

روغن‌های صنعتی:

روغن‌های صنعتی که در تهیه چیپس‌ها و سایر اسنک‌ها کاربرد دارند، سبب درد شکم و سایر مشکلات گوارشی می‌شود و مصرف آنها باعث می‌شود که افراد کمتر به سوی خوردن میوه و سبزی که پوست را شاداب می‌کنند، بروند.


 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : جمعه 25 اسفند 1391برچسب:پیری,زود پیر شدن,عوامل پیری زودرس, :: 20:6 :: توسط : گل یاس



1..نخوردن صبحانه
كسانی كه صبحانه نمی‌خورند قند خونشان به سطح پائینتری افت می‌كند. این امر باعث تامین نامناسب مواد غذائی برای مغز و در نتیجه افت فعالیت مغزی می‌شود.

2. پرخوری
این امر باعث تصلب شرائین (سختی دیواره رگهای) مغز شده و منجر به كاهش قدرت ذهنی می‌شود.

3- دخانیات
این امر باعث كوچك شدن چند برابری مغز و منجر به آلزایمر می‌شود.

4. استفاده زیاد قند و شكر
استفاده زیاد قند و شكر جذب پروتئین و مواد غذائی را متوقف می‌كند و منجر به سوء تغذیه و احتمالا اختلال در رشد مغزی خواهد شد

   



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : جمعه 25 اسفند 1391برچسب:مغز انسان,عوامل آسیب رسانی به مغز, :: 7:13 :: توسط : گل یاس

پژوهشگران: ورزش در کنار برنامه غذايي مناسب مي‌تواند به ميزان قابل توجهي خطر بيماريهاي قلبي را کاهش دهد.

واحد مرکزي خبر به نقل از نشريه لوس انجلس تايمز گزارش داد؛ هفت گام ساده براي کاهش احتمال بيماري‌هاي قلبي و مرگ ناشي از آن وجود دارد که مهمترين آن ورزش و رژيم غذايي است.

پژوهشگران انجمن قلب آمريکا با مطالعه پرونده پزشکي 17 هزار و 820 نفر به اين نتيجه رسيدند که از اين تعداد، تنها دو نفر، اين هفت نکته را رعايت کرده بودند.[چطور قلب کار مي‌کند؟]

محققان معتقدند رعايت اين هفت توصيه ممکن است خطر مرگ درپي بيماري‌هاي قلبي را به نصف کاهش دهد.

پزشکان توصيه مي‌کنند براي حفظ سلامت بهتر است اين هفت توصيه ساده را رعايت کرد:

1. در هفته 150 دقيقه ورزش ملايم يا 75 دقيقه ورزش سنگين

 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 24 اسفند 1391برچسب:قلب,قلب سالم,7راهکار برای قلب سالم, :: 20:29 :: توسط : گل یاس

بسیاری از عوامل باعث چاقی می شوند، یکی از آنها استرس می باشد.

چگونه این امر امکان پذیر است؟


استرس باعث آزاد شدن بسیاری از هورمون ها می شود که بر روی عملکرد بدن اثر می گذارند. عملکرد بدن مشابه این است که ما در مشکلات زیادی غرق شده ایم و احتیاج به کمک داریم. برای دادن اکسیژن به سلول ها، نفس نفس می زنیم. این عامل موجب تغییرات قابل ملاحظه ای در سوخت و ساز بدن می شود و انرژی زیادی را تولید می کند.

اگر مدت ها در همین حالت باقی بمانید، استرس مزمن به وجود آمده است که بر روی سلامتی اثرات مضری دارد و موجب چاقی می شود.

استرس مزمن موجب چاقی می شود

اگر شما چند روز پیاپی مشغول کاری باشید و غذاهای غیر مغذی از قبیل چیپس و به طور کلی تنقلات غذای اصلی شما را تشکیل دهد، این عوامل خود باعث افزایش استرس و مشکلات جدی تر می باشد.

در این متن چند عامل برای جلوگیری از چاقی ناشی از استرس را بیان می کنم:


 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 24 اسفند 1391برچسب:استرس,نقش استرس در چاقی, :: 9:53 :: توسط : گل یاس

خدا درد دندان را نصیب هیچ کس نکند. واقعاً وحشتناک است بخصوص که شب ها تشدید شده و خواب و آرامش را از آدمی سلب می کند. وقتی شب دندانمان درد بگیرد، باید آن را تحمل کنیم تا صبح فرا رسد و خودمان را به دندانپزشک برسانیم تا راه چاره ای برای درد دندانمان پیدا کند.

دندان درد از آن دردهایی است که واقعاً تحمل آن سخت است. در این مقاله سعی می کنم تا علاوه بر تشریح علل ایجاد دندان درد، در مورد نحوه تسکین این درد و راه های درمان آن و همچنین فرق دندان درد با سایر دردها هم صحبتی داشته باشیم. خلاصه هر آنچه در مورد دندان درد وجود دارد را برایتان شرح خواهم داد.

قبل از هر چیز می خواهم توضیحی در مورد علت ایجاد دندان درد برایتان مطرح نمایم .

به تصویر بالا نگاه کنید و روی آن کلیک کنید. این تصویر یک برش طولی از یک دندان آسیاب می باشد که اجزاء مختلف آن را به خوبی نشان می دهد. اتاق پالپ محفظه ای است که عروق و اعصاب دندان در آن واقع شده و یک محیط بسته و استریل است که به بیرون از بدن راهی ندارد و فقط از طریق نوک ریشه با بدن در ارتباط است.


اگر به علت پوسیدگی یا هر علت دیگری اتاق پالپ، به میکروب آلوده شود، باعث ایجاد التهاب در این ناحیه می شود. چون این محفظه بسته است، افزایش حجم ناشی از ایجاد التهاب را با افزایش فشار داخلی دندان پاسخ می دهد؛ به این صورت که فشار داخلی اتاق پالپ به صورت وحشتناکی افزایش پیدا می کند و این امر باعث وارد آمدن فشار شدید به پایانه های عصبی موجود در اتاق پالپ واقع می شود و دندان درد شدیدی ایجاد می کند.


 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 24 اسفند 1391برچسب:دندان,علت دندان درد, :: 9:14 :: توسط : گل یاس

مشکلات دهان و دندان امروزه یکی از رایج ترین مشکلات مردم در سرتاسر جهان است. البته امروزه با پیشرفت وضعیت بهداشت ، میزان فساد و از بین رفتن دندان بسیار کمتر از گذشته است ولی با توجه به نوع تغذیه، عادات غلط و عدم به کارگیری صحیح روش های بهداشتی ، معضلات دندان هنوز هم وجود دارد. در اینجا جناب آقای دکتر یزدانی از دندانپزشکان باتجربه کشور و استاد سابق دانشکده دندان پزشکی دانشگاه شهید بهشتی به تعدادی از سؤالات در مورد دهان و دندان پاسخ داده اند :
آیا حتی بدون وجود درد و یا عفونت لثه باید دندان عقل را خارج کرد؟

اگر دندان های عقل مزاحمتی نداشته باشند، احتیاج به درآوردنشان نیست. این مزاحمت می تواند به صورت عفونت، درد و یا در موقع رویش فشار به بقیه دندان ها و نامرتب کردن دندان ها باشد ، اگر این مسائل موجود باشد، باید دندان ها درآورده شوند. ولی اگر در دهان جای کافی برای رویش این دندان باشد و دندان عقل به خوبی رویش پیدا کرده و نیمه نهفته باقی نماند، احتیاجی به درآوردن آن نیست.
چرا با وجود مسواک مرتب و استفاده از نخ دندان باز هم دندان ها دچار پوسیدگی می شوند؟

پوسیدگی دندان 4 عامل احتیاج دارد:

1- باید دندان در دهان باشد تا پوسیدگی ایجاد شود.

 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 24 اسفند 1391برچسب:دندان,بهداشت دندان,علل پوسیدگی دندان, :: 9:6 :: توسط : گل یاس

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

درباره وبلاگ
به وبلاگ خودتان خوش آمدید
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هیأت رهروان بصیر حسینی آبینه و آدرس abnieh313.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 77
بازدید دیروز : 212
بازدید هفته : 292
بازدید ماه : 289
بازدید کل : 28248
تعداد مطالب : 403
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

Alternative content